Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 6 september 2009

Het dochtertje van onze onthaalmoeder had graag een smockkleedje/-bloesje. Net zo eentje als Kleine Pruts heeft. Dus hebben ze zelf stof gekozen en kreeg ik de eer om het kleedje te maken. Spannend hoor, in stof knippen die van iemand anders is. En qua afwerking leg je de lat dan toch (nog 😉 ) net iets hoger. Ze wou het eigenlijk dragen op haar eerste schooldag. Tenslotte werd er 30° voorspeld. Maar het was toch iets minder warm, dus heeft ze het spijtig genoeg nog niet kunnen aandoen.

Als cadeautje deed ik er een portemonneetje bij. Gemaakt van een restje stof en van de afgeknipte pijpen van een jeans van Grote Pruts. Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar een fijn model van portemonnee wat ook voor een jongen kan dienen. Hoewel het portemonneeke wat Grote Pruts sinds de eerste kleuterklas heeft, nog perfect in orde is, was hij toch toe aan iets anders. Bij Annelyse zag ik precies wat ik zocht en bovendien met verwijzing naar de tutorial.

Zowel het negenjarig meisje als Grote Pruts zijn zeer tevreden met hun geldbeugeltjes. Ze bieden trouwens ook nog eens prima ruimte voor enkele pixarkaartjes.

portemonneekes

Read Full Post »