Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 24 november 2009

Slaapzak

De laatste slaapzak is klaar! Manmanman… ik hoop dat het kind dat hierin gaat slapen niet zo’n nachtmerries gaat hebben als ik had tijdens het maken ervan.

Ik moest op bestelling drie slaapzakken maken. Piece of cake, zou je zo denken. Tot dat er ook mouwtjes in moesten (wij hebben hier een warm huis, dus slaapzakken hier hebben geen mouwtjes nodig). Oké, beetje nadenken, beetje rekenen, beetje tekenen, en probleem opgelost. Wat stoffen betrof kreeg ik carte blanche, zolang de slaapzakken maar warm genoeg waren. Op het stoffenspektakel vond ik nicky velours: zacht, knus en warm. Door twee slaapzakken te maken en één hiervan als binnenslaapzak te gebruiken, zouden ze zeker warm genoeg zijn. Achteraf gezien dom van mij om geen ritsen te kopen die dubbelzijdig konden gebruikt worden, want dan konden de slaapzakken meteen ook langs de twee zijden gebruikt worden.

Met de eerste twee slaapzakken ging het zeer vlot en deze waren dan ook al het weekend na het stoffenspektakel klaar. Maar die derde… Zeggen ze niet ‘derde keer goede keer’? Pffffffffff. Die rits heb ik er wel drie keer opnieuw ingezet… én weer moeten uithalen. Ondertussen begon ik de moed al te verliezen en had de eerste twee slaapzakken al geleverd met de belofte dat de derde wel zou volgen, maar dat dat nog even kon duren. Gelukkig geen probleem. Van die kant uit dus geen stress. Bewust wat rust ingelast en andere dingen genaaid.

Om dan te beseffen dat verstevigende vlieseline zou kunnen helpen. Logisch natuurlijk, maar bij de eerste twee was dat niet nodig geweest, dus had ik hier niet direct aan gedacht. En toen ging het gelukkig wel heel vlot.

Van de eerste twee slaapzakjes heb ik geen foto’s gemaakt, maar zij zijn precies hetzelfde, enkel met andere kleuren. We doopten ze hier de Royal, de Trendy en de Funky. De Royal is roze aan de buitenkant en donker blauw-groen aan de binnenkant. Koninklijke kleuren dus. De Trendy is turquoise aan de buitenkant en bruin aan de binnenkant. De slaapzak op de foto’s (die niet echt goed gelukt zijn; door de soepelheid van de stof was het moeilijk om deze ‘plat’ te fotograferen) is de Funky: grijs/limoen.

Spijtig toch dat ons huis er te warm voor is ;-).

Read Full Post »