Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 12 november 2009

Afzetterij

Sinds dinsdagmiddag ben ik heerlijk aan het genieten van vakantie. Dinsdagnamiddag nog de was en de plas gedaan. Gisteren gezellig allen thuis en aan mijn jas verder gewerkt. Vandaag gaan shoppen in Hasselt. Echt heerlijk.

Behalve… een verschrikkelijk stomme verkoopster in een niet nader genoemde winkelketen (omdat ik in die van Genk regelmatig iets koop en daar wel zeer tevreden over ben). Ik had een zwarte bolero nodig, om over een kleedje te dragen als het wat kouder is. Niks speciaals, maar als je zoiets nodig hebt, kan je dat meestal niet vinden. Dat is bij mij alleszins steeds het geval. Vandaag had ik chance. Al snel vond ik zo’n bolero in die niet nader genoemde winkelketen. Twintig euro, dus ook dat viel goed mee. En dubbele chance was dat er nog een korting van 50% op was. Aan de kassa zag ik de verkoopster meteen de kortingskaart van het kledingstuk aftrekken en ze rekende me twintig euro aan. “Euh, zat er geen korting op?”. “Neen mevrouw, enkel als er een kaartje aan hangt”. “Ja maar, dat heb je er juist afgetrokken”. “Neen hoor, ik heb er niks afgetrokken”… Verstomming… Sprakeloos…

Op dat moment had ik natuurlijk moeten zeggen: “hou het maar, ik ga wel ergens anders”. Zelfs al zou ik er elders vijftig euro voor moeten betalen. Maar wat doe ik? Ik buig mijn hoofd. Beschaamd. Alsof ik geen twintig euro zou kunnen betalen. En betaal braafjes. Seut dat ik ben.

En nu ben ik natuurlijk vooral kwaad op mezelf. Kwaad dat ik niet wat assertiever was (ben).

Read Full Post »