Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 24 juli 2009

In een pot mosselen

Soms zit geluk in iets onverwachts. Zoals in een pot mosselen bijvoorbeeld.

Vandaag beloofde niet veel goeds te worden. Het begon vanmorgen met een geweldig onweer met bijhorende stortbui, net op het tijdstip dat ik er doorheen moest om Kleine Pruts naar de onthaalmoeder te brengen en naar het werk te vertrekken. Tot mijn enkels in een plas water gestapt, mijn sacoche (mijn mooie en niet echt goedkope) in diezelfde plas laten vallen. Onderweg naar het werk dan nog een slippertje op de weg omwille van aquaplanning. Gelukkig geen ongeluk, maar toch effe flink geschrokken.

Bovendien is Manlief de ganse avond op de hort en ben ik alleen thuis met mijn prutsen. Niet de wekelijkse frieten… Neen, het beloofde niet veel goeds te worden.

En dan zit geluk ineens in iets kleins. In de pot mosselen die ik helemaal voor mij alleen klaar maakte. En daarna helemaal alleen volledig leeg at. Met een snee brood erbij, wat mosselgroenten en een lekker glas wijn. En alles was weer goed 😉

Read Full Post »