Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 15 juli 2009

Griep

Vroeger was ik nooit bezorgd over ziek zijn of ziek worden. Als je gezond leeft en een goeie weerstand hebt, hoef je je geen zorgen te maken. Dan is zo’n griepje echt niet zo erg. Dat was echter vóór ik getrouwd was met een man met smetvrees en nog geen baby had die nog steeds sterk onder haar gewicht zit.

Ik ril nu dan ook bij al die berichtgeving over de Mexicaanse griep. Vanmorgen kregen we op het werk een reeks met voorzorgsmaatregelen. Hoewel dit tegen onze policy is, worden er geen handen meer geschud met klanten. Het toetsenbord dient iedere middag ontsmet te worden. Zo ook de telefoon. De voordeur blijft open, zodat niemand de deurklink hoeft vast te pakken. Ramen worden zoveel mogelijk open gezet om te verluchten. Lichtknoppen worden best met de elleboog of vuist aan- en uitgeknipt.

Dat ik zelf ziek zou worden, kan me eigenlijk nog niet al te veel schelen. Maar die Kleine Pruts hier, die is echt zo vreselijk klein. Wat ben ik bang voor haar. Zo bang zelfs dat ik mijn collega -die zich sinds gisteren al ziek voelde en koortsig was- gesmeekt heb om naar huis te gaan. Gelukkig past dit volledig binnen onze aangepaste voorzorgsmaatregelen en zag zij zelf ook wel in dat dit het beste was.

Zou de griep echt al volle bak aan het rondvliegen zijn? Of maak ik mij zorgen om niks? Ik hoop dat het het laatste is. Liefst van al zou ik mij een paar weken (ervan uitgaand dat het dan voorbij is) opsluiten met mijn gezinnetje hier in huis.

Zou smetvrees dan toch ook besmettelijk zijn?

Read Full Post »

Recycling

Vanmorgen bekeek ik mijn kroost en mezelf eens goed. Grote Pruts in zijn gerecycleerde short. Kleine Pruts in een rokje dat ik maakte van een blouse. Ikzelf met mijn polkadotrok. En toen dacht ik: als iemand mij dit een half jaar geleden zou gezegd hebben, zou ik het niet geloofd hebben.

Het rokje van Kleine Pruts vind ik trouwens helemaal te gek. Nog voor haar geboorte werd ik helemaal verliefd op een jurkje/bloesje dat ik in de Hema vond. Waardoor het precies komt weet ik niet, maar die kraag heeft haar nooit mooi gepast. De stof vond ik echter zo mooi, dat ik het niet zomaar in de kast wilde laten liggen. Daarom werd er dan ook een rokje van gemaakt. Bovenkant eraf geknipt en opnieuw bovenaan van die fantastische ribtricot van een oud onderlijfje gezet. Pas nadat ik al geknipt had, realiseerde ik me dat ik beter ook een foto had gemaakt van het bloesje in zijn geheel 😉

I love recycling!

IMG_1416IMG_1419

Read Full Post »